De kinderen hebben dinsdagochtend, 8 november, genoten van het nationaal schoolontbijt. Wij hebben aandacht besteed aan waarom het ontbijt zo belangrijk is en wat gezond is. Doordat de groepjes een mix waren van kinderen uit groep 1 t/m 8 was het ook een mooie gelegenheid om kinderen uit andere klassen weer eens beter te leren
In groep 7/8 besteden we in de week van 4 t/m 11 november aandacht aan de Week van de Mediawijsheid. We spelen samen een interactieve game, waarbij onze kennis wordt vergroot rondom dit onderwerp. Via sociale media delen we leuke momenten uit ons leven en maken we ons hard voor wat we belangrijk vinden. Met een
We zijn taal met het nieuwe thema ‘klein’ begonnen! We zijn gestart met een woordweb maken met woorden waar we als klas aan denken binnen het thema ‘klein’. Hierna hebben we de themafilm bekeken en zijn we aan de slag gagaan met de nieuwe themawoorden. De kinderen hebben hierna een bijpassende tekenopdracht gekregen waar ze
Met de muziekles is er aandacht besteed aan de schrijfdans. Met de schrijfdans zijn de leerlingen bezig met het luisteren naar de muziek en de verschillende soorten instrumenten (bel, trommels, hout, stokjes, metaal, klokkenspel, etc.) Deze geluiden zetten we om in grafische tekens, zodat ook de fijne motoriek gestimuleerd wordt. Het is een associatie oefening
In groep 4 zijn we druk bezig met de gouden weken. In de gouden weken staan activiteiten centraal die de groepsvorming bevorderen. Tijdens de verschillende activiteiten leren de kinderen zichzelf, elkaar en de leerkracht beter kennen. Tijdens de gouden weken gaat de groep door verschillende fasen heen. De eerste weken zijn wij bezig met
Iedere dinsdag- en donderdagmiddag lezen de kinderen van groep 7/8 met een aantal kinderen uit groep 3. Ze lezen met het programma Bouw! Bouw! is een effectief computer programma waarmee de kinderen extra oefenen met lezen en spellen. Het is voor zowel voor de groep 3 leerling als voor de groep 8 leerling een leerzame activiteit.
Huh, hoorde jij dat ook?! Er viel een eikel op de grond, en nog één en nog één… zomaar in de klas. Hoe kan dat nou? Er zou toch geen eekhoorn in de school zitten? We volgden het spoor van kastanjes, blaadjes, eikels en beukennootjes en vonden een eekhoorn mét een boek. Het boek ‘De
Deze week hebben wij eens spelling gedaan op een andere manier. Inmiddels kan groep 3 al aardig wat letters lezen. Kunnen ze daar ook mkm woord mee maken? Nou en of! Ze hebben samengewerkt om met verschillende geleerde letters woorden te puzzelen. Voor elk goedgeschreven woord verdienden ze een punt. We hadden na 8 rondes
Samen lezen in groep 3! We lezen een boekje in tweetallen. In het boekje staan verschillende verhalen en tekstsoorten die ze al zelf kunnen lezen. Met de letters die ze leerden, zijn al verhalen bedacht! Ze mochten zelf een plekje zoeken om te lezen. Wat een plezier!
Een goed begin is het halve werk. Dit geldt zeker voor de groepsvorming aan het begin van elk schooljaar. Het proces van groepsvorming begint na een zomervakantie weer helemaal opnieuw: De leerlingen verkennen elkaar, de leraar en de regels. Daarom is dit een belangrijke tijd om een goed pedagogisch klimaat in de klas te creëren.