Groep 3 en groep 4 hebben vorige week een dansworkshop gehad verzorgd door Tim Koldenhof producties. Ze hebben les gehad van een erg enthousiaste danseres! Iedereen vond het leuk en alle kinderen deden onwijs goed mee! Ter afsluiting hebben de kinderen maandag een dansvoorstelling gezien in Gigant. Veel kinderen vonden het spannend, maar iedereen heeft
Wat is het fijn om in de winter aan spelling te doen. We mogen soms met sneeuwballen gooien om zo een dictee te maken. Op de sneeuwbal staat een (werk)woord, dit schrijf je op een werkblad. Daarna gooi je de sneeuwbal naar iemand anders in de klas en dan ontvang je ook een sneeuwbal om
Afgelopen vrijdag hebben wij feest gehad op de Bundel! De activiteiten commissie had een Valentijsdisco georganiseerd voor alle kinderen. Er waren toepasselijke drankjes, een foto booth, hartjes snoepjes en er was prachtig versierd. Wat zag iedereen er mooi uit en de meesten hadden rekening gehouden met he thema. Natuurlijk was de DJ ook aanwezig en
Wij zijn vrijdag 3 februari bij TechnoDiscovery geweest. De voorafgaande 3 weken zijn wij in de klas aan de slag geweest met “Robotica”. Zo hebben we het gehad over robots, maar ook het onderdeel programmeren kwam terug. Een aantal kinderen hebben dit ook kunnen uitproberen met de Intelino. Dat is een programmeerbare trein, die reageert op
Het kon weer dit jaar! Wat heeft iedereen genoten van deze avond. Kinderen en ouders zijn druk geweest om heerlijke hapjes en gerechten te maken. De AC (activiteitencommissie) heeft deze avond georganiseerd. Zoals je op de foto’s ziet is dat goed gelukt! Het team van IKC De Bundel wenst iedereen een fijne kerst en gelukkig
In groep 7/8 zijn we veel bezig met het schrijven van teksten. De maand december is daar een hele geschikte maand voor. Naast het bekende sinterklaasgedicht zijn we ook op andere manieren hiermee bezig geweest. Half november zijn we begonnen met het schrijven van een sinterklaasverhaal, met als doelgroep de kleuters. Hoe leuk is het dan
Groep 3 en 4 hebben bij de gymles leren samenwerken. Iedereen moest over het parcours naar de overkant zien te komen zonder de grond te raken! Ze moesten hoepels aangeven waar ze als eilandjes op mochten staan. Het was een mooi spektakel! Kinderen moesten de leiding nemen waar ze dat niet gewend waren, maar sommige
Vorige week hebben de leerlingen geoefend met rangtelwoorden. Omgaan met rangtelwoorden vergroot het getalbegrip. De juf had verschillende soorten cadeautjes op tafel gelegd en vroeg de leerlingen om het eerste, derde, zevende of twaalfde cadeautje te pakken. De vragen werden ook andersom gesteld. De juf wilde het ronde cadeautje hebben, maar als hoeveelste cadeau ligt
Vandaag heeft Arie de Letterkanarie de letter ‘m’ aangeboden in groep 1/2. Zoals jullie op de foto kunnen zien hebben de leerlingen de letter ‘m’ op veel plekken in de klas kunnen vinden. Ook zijn we druk bezig geweest met het bedenken van woordjes die beginnen met de letter ‘m’, zoals muis en mijter. Tijdens
Inmiddels hebben wij in groep 3 met rekenen wel genoeg geleerd om dit te kunnen automatiseren. We hebben de afgelopen weken onder andere geleerd de getallen tot 30 op volgorde te zetten, klokkijken met hele en halve uren, splitsen en plussommen uitrekenen. Dit zijn voor de komende vier weken ook de doelen voor het automatiseren.