De kinderen hebben het laatste blok van rekenen afgerond. Komende week zijn wij bezig met het Rekenlab over coderen en programmeren! Met pictogrammen leren ze zelf een code te ontwerpen om bijvoorbeeld een route te programmeren. Ook leren ze de code van een ander te decoderen. Ze leren een gecodeerde boodschap te maken en ook
Het was eindelijk zover: het langverwachte schoolreisje naar Attractiepark Slagharen! Met rugzakken gevuld met lekkers en genoeg energie om een pretpark te veroveren, stapten de kinderen de bus in. Na een busrit vol liedjes en gelach kwamen we dan eindelijk aan op de parkeerplaats van het pretpark. Na het aanwijzen van het verzamelpunt en het
Afgelopen week is groep 8 op kamp geweest. We gingen naar Nationaal Kamp Hattem (www.nationaalkamp.nl) en we werden ondergedompeld in het thema: Fiësta de la Fiësta. In de Hattemse bossen hebben we eerst onze tenten opgezet. Daarna hebben we geluncht en de verjaardag van Fay gevierd. Vervolgens werden we in het Amfitheater verwacht. Daar werd
Op donderdag 30 mei was het zover. Het verkeersexamen van groep 7. Na de afgelopen periode goed geoefend te hebben en het theorie-examen te hebben gehaald zijn we met groep 7 naar het marktplein in de stad gefietst. Één voor één gingen de kinderen de route fietsen door het centrum. Op de route stonden verschillende
Op donderdagochtend 14 maart hebben wij met de kinderen uit groep 4 een bezoek aan de bibliotheek gebracht. De ouders die reden bleven ook gezellig tijdens ons biebbezoek, fijn! Anna heeft ons eerst wegwijs gemaakt in de bieb. Hoe vind je nu een boek wat bij jou past? Welke verschillende genres zijn er? De kinderen waren
Na de Krokusvakantie zijn wij gestart met het rekencircuit. Het is een soort inloopmoment waarbij wij verschillende rekendoelen aanbieden. Er wordt ook telkens een nieuw rekenspel uitgelegd. Het doel is dat zij dit spel in de volgende rekencircuits zelfstandig kunnen spelen. We zijn bezig met het automatiseren van verschillende rekenvaardigheden doormiddel van concreet materiaal, spellen
Wij doen met de hele school jaarlijks schoolbreed mee aan De Kunstweken, een bijzonder project Beeldende Vorming. Het doel is ieder kind op eigen niveau te inspireren tot het maken van een écht kunstwerk door hen kennis te laten maken met bijzondere kunstenaars. Groep 4 maakte kennis met: Keith Haring. Keith Haring tekende vaak in
Vanmorgen hebben jullie kunnen zien dat de kleuteringang afgesloten was met een code. Door op het schoolplein te speuren, konden de leerlingen de code kraken. Zo konden wij gelukkig toch nog naar binnen en kon de Grote Rekendag van start gaan. In de klas zochten de kleuters naar getallen en de betekenis hiervan. Want waarom
‘Bieb’, zei juf Elma..’liotheek!’ zeiden de kinderen! Als school vinden wij lezen een enorm belangrijk onderdeel van ons lesprogramma. Een bezoek aan de bibliotheek kan hierbij niet achterblijven. Nou daar waren we dus op bezoek. Alle groepen zijn er de afgelopen week geweest. Groep 1/2A en 1/2B gingen naar Juf Elma. Zij gaf een leuke
We hadden vanuit het cultuurmenu een gastles. Het ging over het maken van animatie. Vroeger maakte men geen films met computers. Daar gebruikten ze talloze foto’s voor die ze achterelkaar plakten. Ze ervaarden hoe zo’n animatie vroeger tot stand kwam. Ze hebben ook een eigen animatie ontworpen en ‘afgespeeld’ in en Zoötroop. De kinderen vonden