Dit jaar was het thema bij de Kinderboekenweek ‘lekker eigenwijs’. In groep 8 hebben wij hier op verschillende manieren aandacht aan besteed. Het ontdekken van de kinderboeken die bij de Kinderboekenweek horen kon natuurlijk niet ontbreken. Zo hebben we kennisgemaakt met het boek Ghost, Offline en Struikmeisje. Dit waren ook de thematitels van deze kinderboekenweek.
Na de vakantie zijn de kinderen fris gestart in groep 5! In de eerste week zijn ze aan de slag gegaan met (nieuwe) vakken en lesdoelen. In groep 5 zijn er namelijk best een aantal dingen anders. Zo krijgen de kinderen les in verschillende zaakvakken, gaan ze dit jaar een boekbespreking en een spreekbeurt houden,
Deze maand zijn we met het taalthema van Staal in de fascinerende wereld van China gedoken. De kinderen zijn op ontdekkingstocht gegaan door te lezen over de rijke cultuur, geschiedenis en gebruiken van dit land. Deze lessen zijn te verdelen in de volgende categorieën: woordenschat, taal verkennen, spreken en luisteren en schrijven. Na 8 lessen zijn
In groep 6/7 zijn we op dit moment bezig met The Voice of Books. Kinderen mogen voor de klas gaan voorlezen. Alle anderen zitten dan met hun rug naar de voorlezer toe. Ze mogen omdraaien als ze het een mooi, leuk, spannend of interessant verhaal vinden! De kinderen hebben zelf ontdekt dat de manier van
Wij zijn op De Bundel erg gesteld op de leesmotivatie. We leren de kinderen dat boeken lezen ook erg leuk kan zijn. Natuurlijk is lezen goed voor je, maar plezier is ook belangrijk. Een van de leesmotivatie activiteiten is de leesbingo. Ieder jaar geven wij vóór de zomervakantie een leesbingo mee. Leerlingen mogen hieraan meedoen.
Op onze school hechten we veel waarde aan een goede samenwerking, zowel tussen leerlingen als met ouders. Samenwerking speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van kinderen. Door samen te werken, leren ze belangrijke vaardigheden zoals communiceren, problemen oplossen en respectvol omgaan met anderen. In de klas stimuleren we het samenwerken en hebben we in
Het schooljaar 2024/2025 is gezellig begonnen met een Beachparty! Na een drankje van de ‘bar’ begon het schooljaar echt. Zoals ieder schooljaar zijn de groepen gestart met de Goude Weken! Dat zijn weken waarin groepsvorming centraal staat. Een groep worden gebeurt natuurlijk niet automatisch. Onder leiding van de leerkracht wordt er gewerkt aan verschillende groepsdoelen.
Vanmorgen werd traditiegetrouw groep 8 de school uitgeveegd. Een paar jongste leerlingen gingen achter de oudste leerlingen aan met een bezem. De rest van de school stond als erehaag opgesteld. Er klonk een groot applaus voor de toppers van groep 8. Voor groep 8 is de vakantie begonnen. Wij wensen groep 8 een fantastische vakantie
Vanmiddag kwam de hele school gezellig bij elkaar in ‘De Kuil’. Alle leerlingen ontvingen van ons een mooi boek, zodat iedereen in de vakantie door kan lezen. Dus: lekker lezen deze zomer en het leesniveau blijft op peil. Ook ontvingen alle kinderen een Leesbingo-formulier, om in te vullen waar, hoe en wanneer ze gelezen hebben.
Al maanden hebben de kinderen uitgekeken naar vrijdag 5 juli. Het moment van de musical: Vlam in de pan. Donderdagmiddag heeft groep 7/8 een paar scénes en dansjes aan de kleuters laten zien. Op vrijdagochtend stond de generale repetitie op het programma en in het publiek zaten de groepen 3 t/m 6 en hun leerkrachten.
De kinderen hebben het laatste blok van rekenen afgerond. Komende week zijn wij bezig met het Rekenlab over coderen en programmeren! Met pictogrammen leren ze zelf een code te ontwerpen om bijvoorbeeld een route te programmeren. Ook leren ze de code van een ander te decoderen. Ze leren een gecodeerde boodschap te maken en ook
Het was eindelijk zover: het langverwachte schoolreisje naar Attractiepark Slagharen! Met rugzakken gevuld met lekkers en genoeg energie om een pretpark te veroveren, stapten de kinderen de bus in. Na een busrit vol liedjes en gelach kwamen we dan eindelijk aan op de parkeerplaats van het pretpark. Na het aanwijzen van het verzamelpunt en het
Afgelopen week is groep 8 op kamp geweest. We gingen naar Nationaal Kamp Hattem (www.nationaalkamp.nl) en we werden ondergedompeld in het thema: Fiësta de la Fiësta. In de Hattemse bossen hebben we eerst onze tenten opgezet. Daarna hebben we geluncht en de verjaardag van Fay gevierd. Vervolgens werden we in het Amfitheater verwacht. Daar werd
Op donderdag 30 mei was het zover. Het verkeersexamen van groep 7. Na de afgelopen periode goed geoefend te hebben en het theorie-examen te hebben gehaald zijn we met groep 7 naar het marktplein in de stad gefietst. Één voor één gingen de kinderen de route fietsen door het centrum. Op de route stonden verschillende
Op donderdagochtend 14 maart hebben wij met de kinderen uit groep 4 een bezoek aan de bibliotheek gebracht. De ouders die reden bleven ook gezellig tijdens ons biebbezoek, fijn! Anna heeft ons eerst wegwijs gemaakt in de bieb. Hoe vind je nu een boek wat bij jou past? Welke verschillende genres zijn er? De kinderen waren
Na de Krokusvakantie zijn wij gestart met het rekencircuit. Het is een soort inloopmoment waarbij wij verschillende rekendoelen aanbieden. Er wordt ook telkens een nieuw rekenspel uitgelegd. Het doel is dat zij dit spel in de volgende rekencircuits zelfstandig kunnen spelen. We zijn bezig met het automatiseren van verschillende rekenvaardigheden doormiddel van concreet materiaal, spellen
Wij doen met de hele school jaarlijks schoolbreed mee aan De Kunstweken, een bijzonder project Beeldende Vorming. Het doel is ieder kind op eigen niveau te inspireren tot het maken van een écht kunstwerk door hen kennis te laten maken met bijzondere kunstenaars. Groep 4 maakte kennis met: Keith Haring. Keith Haring tekende vaak in
Vanmorgen hebben jullie kunnen zien dat de kleuteringang afgesloten was met een code. Door op het schoolplein te speuren, konden de leerlingen de code kraken. Zo konden wij gelukkig toch nog naar binnen en kon de Grote Rekendag van start gaan. In de klas zochten de kleuters naar getallen en de betekenis hiervan. Want waarom
‘Bieb’, zei juf Elma..’liotheek!’ zeiden de kinderen! Als school vinden wij lezen een enorm belangrijk onderdeel van ons lesprogramma. Een bezoek aan de bibliotheek kan hierbij niet achterblijven. Nou daar waren we dus op bezoek. Alle groepen zijn er de afgelopen week geweest. Groep 1/2A en 1/2B gingen naar Juf Elma. Zij gaf een leuke
We hadden vanuit het cultuurmenu een gastles. Het ging over het maken van animatie. Vroeger maakte men geen films met computers. Daar gebruikten ze talloze foto’s voor die ze achterelkaar plakten. Ze ervaarden hoe zo’n animatie vroeger tot stand kwam. Ze hebben ook een eigen animatie ontworpen en ‘afgespeeld’ in en Zoötroop. De kinderen vonden
In groep 3 hebben wij een dierenopvangcentrum gehad. Er kwamen patiënten (knuffeldieren) bij ons binnen. Deze waren behoorlijk ziek. In dit Rekenlab oefenden de kinderen het meten met een zelfgekozen maat, bijv.: gewicht, voer enz. De kinderen leerden wanneer het belangrijk is om precies te meten (koorts en hartslag) en wanneer ongeveer meten voldoende is
Vandaag zijn we voor het onderdeel ruimtelijk construeren van kunstzinnige vorming druk bezig geweest met voederhuisjes maken. De kinderen hebben een bouwpakket gekregen van de bonusvader van juf Emma en konden aan de slag met het schuren van het hout. Na het schuren zijn de kinderen aan de slag gegaan met het in elkaar zetten
Gister 13 februari heeft Ghaibar uit groep 8 meegedaan aan de voorleeswedstrijd bij Coda.Hij las een stuk uit het leven van een allerbeste vriend: Grappige Griezels.Er waren ook 3 klasgenoten mee, die hem supporten en meeleefden. In deze finale ronde deden in totaal 10 kinderen mee, van allerlei verschillende scholen uit Apeldoorn. Ghaibar heeft heel
Wat hebben wij een gezellig voorleesontbijt gehad op 24 januari! We begonnen de ochtend met heerlijke krentenbollen, crackers en/of ontbijtkoek. Daarnaast kregen we een glaasje water, ranja, chocomelk of fristi. Toen de buikjes vol begonnen te raken, kwam Jan de Politieman binnen en kon het voorlezen beginnen. Jan las voor uit het boek ‘Agent en
De doorstroomtoets voor groep 8 zit erop en traditiegetrouw sluiten we dit feestelijk af. Om 12.30 uur begon de high tea, met zowel zoete als hartige gerechtjes om van te smullen. Ook de andere leerkrachten kwamen even bijkletsen en pikten een vorkje mee!Hierbij wat fotootjes van het toetsmoment en van de gezellige afsluiting vanmiddag!
Piet ging uit fietsen toen klapte zijn band, toen moest Piet gaan lopen met de fiets aan zijn hand… Maar gelukkig kwam juf Vera langs met de bakfiets! Wat was het gezellig met Sinterklaas vandaag! Hij heeft alle groepen en het kinderdagverblijf bezocht en had zelfs cadeautjes meegebracht.
Sinterklaas deed ook dit jaar weer IKC De Bundel aan.Maar oh jee, er was een pepernoot in zijn achterband gegaan.Hij kreeg een warm onthaal in de hal met alle groepen.Voor de surprises had hij gelukkig erg veel hulptroepen.De hele ochtend was groep 7/8 hiermee zoet.Kadootjes, gedichten en speelgoed in overvloed. ’s Middags kregen wij ook
De hele school heeft hun schoen gezet. Ook bij kinderdagverblijf BLOOM deden ze mee. Oh kom maar is kijken… wat ik in mijn schoentje vind! Nou een heleboel lekkers! Maar dat was niet vanzelfsprekend. We hoorden op het Sinterklaasjournaal dat de Pieten gingen staken. Het was dus wel even spannend of er wel iets was
Wij werken met het praktijkboek Zo Leer Je Kinderen Lezen en Spellen in combinatie met Veilig Leren Lezen. Daarbij is deze week alweer de start gemaakt met kern 3! De nieuwe letters in kern 3 zijn: d, oe, z, ij, h. Dat betekent ook dat de kinderen de letter b en d hebben geleerd. Deze
Vandaag zijn wij op bezoek geweest bij Paleis Het Loo. Hier hebben wij het lesprogramma ‘Bij de Oranjes’ gevolgd. De kinderen hebben een kijkje genomen bij de oud bewoners van Paleis Het Loo. Ze hebben geleerd welke leden van de koninklijke familie hier hebben gewoond en de kamers van deze bewoners bezocht. Zo hebben we
Op De Bundel doen wij in groep 5/6 mee aan de Apeldoornse Kinderjury. Jael is vorig jaar uitgekozen om vandaag, tijdens de Kinderboekenweek, naar het Kinderboekengala te gaan. Met een grote meerderheid kozen de kinderen voor het boek met de toepassende titel: Deze big is boss van Rob Harrell. De auteur van het boek woont
Groep 3 is naar de paleistuin van Paleis Het Loo geweest. Voorafgaand aan de les daar, hebben de kinderen in de klas ook een les gehad over hoe er werd geleefd 300 jaar geleden. Paleis Het Loo is meer dan 300 jaar oud en was ooit het woonhuis van koningen en koninginnen. Tegenwoordig is het
Afgelopen vrijdag was onze jaarlijkse Vossenjacht. Alle leerkrachten waren in combinatie met een oud leerling van groep 8 verkleed. Zij stonden in de wijk verspreid. Er waren heel veel aanmeldingen dit jaar. Wat een enthousiaste kinderen, ouders en vossen! De vossen zaten vol verwachting op jullie te wachten. Na een korte uitleg volgde het startsein
In groep 3 zijn we druk aan het oefenen met splitsen. We splitsen de getallen 4, 5 en 6. Dit doen we door er een verhaal erbij te bedenken of een splitsschema invullen met behulp van materiaal. We hebben vandaag zelfs ook het getal 7 gesplitst! In onze rekentuin stijgt een raket op naar de
Afgelopen dinsdag hebben we aandacht besteed aan prinsjesdag. We hadden een koffertje in de klas, maar daar zat de “Miljoenennota” niet in. Wat er wel in zat waren boekjes over dit thema. Om de boekjes zat een wikkel en daardoor werd direct bepaald in welk groepje iedereen zat (groen, blauw of roze). Na een filmpje
We zijn aangekomen in Madrid! We hebben de afgelopen weken 1814 kilometer gelezen om in Madrid aan te komen. Dat is natuurlijk een reden voor een feestje! De kinderen hebben feitjes geleerd over Spanje, een aantal Spaanse woorden geleerd en hebben een kijkje genomen in de stad Madrid. Ook hebben we genoten van een lekkernij
De eerste zes schoolweken zitten er alweer op. Wat ging het snel voorbij! Weer even wennen aan elkaar, het werken, de afspraken én aan het continurooster. De kinderen hebben erg hard gewerkt, daar zijn meester Thom en ik erg trots op! Spelling, Taal en Estafette zijn nieuw in groep 4. Tijdens de informatieavond wordt hier
Onder de fijne motoriek, ook wel kleine motoriek genoemd, valt het ontwikkelen van de kleinere, fijnere bewegingen van de armen, handen en vingers. Daar is een goede oog-handcoördinatie voor nodig. Zo werken wij er in de kleuterklas naartoe dat de kinderen in groep 3 voorbereid zijn voor het schrijfonderwijs. De fijne motoriek kan op heel
Gisteravond was de ouderavond over de Kanjertraining. Het doel van deze ouderavond was om ouders mee te nemen in de werkwijze en de gedachten van de Kanjertraining. Bart Riet heeft ons uitgelegd welke thema’s er gedurende een schooljaar aan bod komen (de Kanjertraining is namelijk niet alleen op anti pesten gericht). Daarnaast kwamen de verschillende
De rust op camping De Bundel werd ruw verstoord! Terwijl de kamperende leerkrachten net aan de koffie zaten, kwamen alle leerlingen weer terug naar school…. bleek, dat de zomervakantie voorbij was!! We gaan er een mooi en leerzaam schooljaar van maken!
Elk kind veilig van A naar B Kinderen zijn de weggebruikers van de toekomst. De ANWB gelooft in de impact van verkeersveiligheid: jong geleerd is oud gedaan. De ANWB heeft via ANWB Streetwise activiteiten ontwikkeld die aandacht besteden aan alle onderdelen van verkeersveiligheid. Van jongs af aan kilometers maken, kinderen handvatten geven en vaardigheden laten
Groep 7/8 is dit jaar actief geweest met het taalonderdeel schrijven. Naast de schrijfproducten van de methode Staal zijn we veel extra aan het schrijven gegaan. De opdracht die ze nu hebben gekregen was: Schrijf een krantenartikel. De kinderen hebben verschillende artikelen bekeken. Hoe ziet een krantenartikel eruit? Ze kregen ook een lijstje met eisen waaraan
Leesmotivatie en leesplezier, dat gaat natuurlijk samen. De meeste kinderen vinden lezen uit zichzelf al erg leuk! Sommige kinderen vinden het lastig om te beginnen en andere weer om een boek ook echt uit te lezen. Wij hebben in de klas het rad van fortuin ingezet om hier verandering in te brengen. De ene keer
Morgen is het Koningsdag en dat betekent dat wij op school de Koningsspelen hebben. Dit jaar hebben wij ondanks de regen er een hele leuke dag van gemaakt. De leerlingen gingen in gemengde groepjes spelletjes spelen op het grasveld, schatgraven in de zandbak en cake versieren met de AC! Iedereen was in de vrolijke kleuren
Afgelopen vrijdag, 14 april, zijn wij met groep 7/8 naar ons school monument “Vila Laag Buurlo” gegaan. Bij Villa Laag Buurlo werd op 14 april 1945 één van de laatste gevechten geleverd voor de bevrijding van Nederland, toen de bemanning van een Duits kanon op een tankonderstel de Canadezen ontdekte en het vuur opende op
In de afgelopen weken zijn bijna alle groepen op bezoek geweest in de bibliotheek. De groepen 1 tot en met 4 zijn door bereidwillige ouders al naar het filiaal in De Maten gebracht, groep 7 en 8 fietsen op 30 maart zelf naar de Centrale in de stad. De jongste kinderen liepen met visnetjes door
Op vrijdag 17 maart was het Nationale Pannenkoekendag. Ik hoor u denken: “Is daar ook al een officiële dag voor?” Ja zeker en wij deden met groep 7/8 eraan mee. Met een gesponsord pakket met benodigdheden gingen we op de fiets naar Casa Bonita. Daar stonden een aantal vrijwilligers en medewerkers ons op te wachten.
In groep 3 automatiseren we nu sommen zoals; splitsen tot 10, plussommen tot 10, minsommen vanaf 10, plus en min bewerkingen door elkaar heen en handige plussommen tot 20 (12+4=16, want 2+4=6). Zoals je ziet zijn de kinderen heel competitief en enthousiast met de sommen bezig! Door vaker dezelfde sommen uit te rekenen beklijft het
Groep 3 en groep 4 hebben vorige week een dansworkshop gehad verzorgd door Tim Koldenhof producties. Ze hebben les gehad van een erg enthousiaste danseres! Iedereen vond het leuk en alle kinderen deden onwijs goed mee! Ter afsluiting hebben de kinderen maandag een dansvoorstelling gezien in Gigant. Veel kinderen vonden het spannend, maar iedereen heeft
Wat is het fijn om in de winter aan spelling te doen. We mogen soms met sneeuwballen gooien om zo een dictee te maken. Op de sneeuwbal staat een (werk)woord, dit schrijf je op een werkblad. Daarna gooi je de sneeuwbal naar iemand anders in de klas en dan ontvang je ook een sneeuwbal om
Afgelopen vrijdag hebben wij feest gehad op de Bundel! De activiteiten commissie had een Valentijsdisco georganiseerd voor alle kinderen. Er waren toepasselijke drankjes, een foto booth, hartjes snoepjes en er was prachtig versierd. Wat zag iedereen er mooi uit en de meesten hadden rekening gehouden met he thema. Natuurlijk was de DJ ook aanwezig en
Wij zijn vrijdag 3 februari bij TechnoDiscovery geweest. De voorafgaande 3 weken zijn wij in de klas aan de slag geweest met “Robotica”. Zo hebben we het gehad over robots, maar ook het onderdeel programmeren kwam terug. Een aantal kinderen hebben dit ook kunnen uitproberen met de Intelino. Dat is een programmeerbare trein, die reageert op
Het kon weer dit jaar! Wat heeft iedereen genoten van deze avond. Kinderen en ouders zijn druk geweest om heerlijke hapjes en gerechten te maken. De AC (activiteitencommissie) heeft deze avond georganiseerd. Zoals je op de foto’s ziet is dat goed gelukt! Het team van IKC De Bundel wenst iedereen een fijne kerst en gelukkig
In groep 7/8 zijn we veel bezig met het schrijven van teksten. De maand december is daar een hele geschikte maand voor. Naast het bekende sinterklaasgedicht zijn we ook op andere manieren hiermee bezig geweest. Half november zijn we begonnen met het schrijven van een sinterklaasverhaal, met als doelgroep de kleuters. Hoe leuk is het dan
Groep 3 en 4 hebben bij de gymles leren samenwerken. Iedereen moest over het parcours naar de overkant zien te komen zonder de grond te raken! Ze moesten hoepels aangeven waar ze als eilandjes op mochten staan. Het was een mooi spektakel! Kinderen moesten de leiding nemen waar ze dat niet gewend waren, maar sommige
Vorige week hebben de leerlingen geoefend met rangtelwoorden. Omgaan met rangtelwoorden vergroot het getalbegrip. De juf had verschillende soorten cadeautjes op tafel gelegd en vroeg de leerlingen om het eerste, derde, zevende of twaalfde cadeautje te pakken. De vragen werden ook andersom gesteld. De juf wilde het ronde cadeautje hebben, maar als hoeveelste cadeau ligt
Vandaag heeft Arie de Letterkanarie de letter ‘m’ aangeboden in groep 1/2. Zoals jullie op de foto kunnen zien hebben de leerlingen de letter ‘m’ op veel plekken in de klas kunnen vinden. Ook zijn we druk bezig geweest met het bedenken van woordjes die beginnen met de letter ‘m’, zoals muis en mijter. Tijdens
Inmiddels hebben wij in groep 3 met rekenen wel genoeg geleerd om dit te kunnen automatiseren. We hebben de afgelopen weken onder andere geleerd de getallen tot 30 op volgorde te zetten, klokkijken met hele en halve uren, splitsen en plussommen uitrekenen. Dit zijn voor de komende vier weken ook de doelen voor het automatiseren.
De kinderen hebben dinsdagochtend, 8 november, genoten van het nationaal schoolontbijt. Wij hebben aandacht besteed aan waarom het ontbijt zo belangrijk is en wat gezond is. Doordat de groepjes een mix waren van kinderen uit groep 1 t/m 8 was het ook een mooie gelegenheid om kinderen uit andere klassen weer eens beter te leren
In groep 7/8 besteden we in de week van 4 t/m 11 november aandacht aan de Week van de Mediawijsheid. We spelen samen een interactieve game, waarbij onze kennis wordt vergroot rondom dit onderwerp. Via sociale media delen we leuke momenten uit ons leven en maken we ons hard voor wat we belangrijk vinden. Met een
We zijn taal met het nieuwe thema ‘klein’ begonnen! We zijn gestart met een woordweb maken met woorden waar we als klas aan denken binnen het thema ‘klein’. Hierna hebben we de themafilm bekeken en zijn we aan de slag gagaan met de nieuwe themawoorden. De kinderen hebben hierna een bijpassende tekenopdracht gekregen waar ze
Met de muziekles is er aandacht besteed aan de schrijfdans. Met de schrijfdans zijn de leerlingen bezig met het luisteren naar de muziek en de verschillende soorten instrumenten (bel, trommels, hout, stokjes, metaal, klokkenspel, etc.) Deze geluiden zetten we om in grafische tekens, zodat ook de fijne motoriek gestimuleerd wordt. Het is een associatie oefening
In groep 4 zijn we druk bezig met de gouden weken. In de gouden weken staan activiteiten centraal die de groepsvorming bevorderen. Tijdens de verschillende activiteiten leren de kinderen zichzelf, elkaar en de leerkracht beter kennen. Tijdens de gouden weken gaat de groep door verschillende fasen heen. De eerste weken zijn wij bezig met
Iedere dinsdag- en donderdagmiddag lezen de kinderen van groep 7/8 met een aantal kinderen uit groep 3. Ze lezen met het programma Bouw! Bouw! is een effectief computer programma waarmee de kinderen extra oefenen met lezen en spellen. Het is voor zowel voor de groep 3 leerling als voor de groep 8 leerling een leerzame activiteit.
Huh, hoorde jij dat ook?! Er viel een eikel op de grond, en nog één en nog één… zomaar in de klas. Hoe kan dat nou? Er zou toch geen eekhoorn in de school zitten? We volgden het spoor van kastanjes, blaadjes, eikels en beukennootjes en vonden een eekhoorn mét een boek. Het boek ‘De
Deze week hebben wij eens spelling gedaan op een andere manier. Inmiddels kan groep 3 al aardig wat letters lezen. Kunnen ze daar ook mkm woord mee maken? Nou en of! Ze hebben samengewerkt om met verschillende geleerde letters woorden te puzzelen. Voor elk goedgeschreven woord verdienden ze een punt. We hadden na 8 rondes
Samen lezen in groep 3! We lezen een boekje in tweetallen. In het boekje staan verschillende verhalen en tekstsoorten die ze al zelf kunnen lezen. Met de letters die ze leerden, zijn al verhalen bedacht! Ze mochten zelf een plekje zoeken om te lezen. Wat een plezier!
Een goed begin is het halve werk. Dit geldt zeker voor de groepsvorming aan het begin van elk schooljaar. Het proces van groepsvorming begint na een zomervakantie weer helemaal opnieuw: De leerlingen verkennen elkaar, de leraar en de regels. Daarom is dit een belangrijke tijd om een goed pedagogisch klimaat in de klas te creëren.
Afgelopen week hebben de leerlingen uit groep 1/2 gerekend met Mien de Meetmuis. Zoals de naam al verklapt, zijn we bezig geweest met meten. Door te meten met onze handen, voeten en andere niet-standaard maten worden de leerlingen bewust van het bestaan van lengte als groottekenmerk. En dat meten is nog hartstikke leuk ook! Het
De zomervakantie is bijna voorbij! Ons team is deze week alweer druk bezig geweest met schoonmaken, uitpakken, inpakken en voorbereiden. Er is zelfs al druk overlegd en vergaderd over het nieuwe schooljaar. Ook zijn er nieuwe collega’s dit schooljaar. Wij wensen juf Emma (groep 4), meester David (groep 5/6) en meester Bart (vakdocent gym) veel
Wij hebben gisteren meegedaan met de Grote-Krijt-Actie voor Oekraïne. Alle kinderen hebben wel iets meegekregen van de verschrikkelijke gebeurtenissen in Oekraïne. Dat maakt het zo belangrijk dat we hen samen onze steun bieden. Deze actie was in onze ogen daar erg passend bij.
In groep 5/6 hebben wij deze week blok 6 van rekenen afgerond met de lessen van het Rekenlab. Het Rekenlab bestaat uit vier activerende lessen. Deze week zijn bezig geweest met het begrip “Tijd”. Tijd kun je op verschillende manieren meten. We gebruiken meestal de klok, maar wat als je geen klok hebt en je
Open dag 6 april Op woensdag 6 april tussen 9.00 – 12.00 uur staan de deuren van bijna alle basisscholen in de gemeente Apeldoorn open voor kinderen en hun ouders die een nieuwe basisschool zoeken. Ook onze school opent de deuren voor ouders die zich oriënteren op een basisschool voor hun kind. Vooraf online oriënteren
De talentmiddag is in volle gang. Deze periode van talentmiddag wordt er gevouwen, techniek, bootcamp, fotografie en leren optische illusies maken op papier. Vandaag was de tweede talentmiddag en volgende week zal de laatste middag zijn. De tentoonstelling zal op een ander moment gegeven worden. Dan presenteren de kinderen wat ze gemaakt en geleerd hebben
Vanmorgen zijn we gezellig samen naar de bibliotheek De Maten geweest. We werden ontvangen met muziek en een spannend verhaal over een heks die alle boeken betoverde. Toen moesten we op zoek naar de betoverde “boeken vlinders” met vangnetjes. Het was erg leuk. We mochten ook nog allemaal een boek uitzoeken voor op school. Bedankt
De leerlingen van groep 5/6 hebben genoten van een bezoek aan de bibliotheek. Na herhaalde malen cancelen (vanwege corona) mocht het nu dan eindelijk plaatsvinden. Ze kregen uitleg over hoe vind je je weg in de bieb. Hoe vind je wat je zoekt? Uitleg over de codering op de rug van het boek, over de
Zoals jullie wel gemerkt hebben zitten wij nog midden in het thema ruimtevaart. Ondertussen zijn wij virtueel de ruimte in geweest met een raket. Wisten jullie dat ons zonnestelsel acht planeten kent? De kinderen kunnen jullie de namen van deze planeten vast vertellen, probeer het maar uit! (Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus en
Op woensdagochtend voor de vakantie hebben wij spelletjesochtend georganiseerd. Na een lange periode konden wij dit weer doen en daar had iedereen zin in. Tijdens de spelletjesochtend worden verschillende gezelschapsspellen gedaan. Dat kunnen kaartspelletjes zijn, bordspelen en bijvoorbeeld sjoelen. Allemaal spelletjes die je in de huiskamer kunt spelen. We willen hiermee het spelen met elkaar
Vanmorgen en vanmiddag (17 februari) hebben wij bezoek gehad van een echte prentenboeken illustrator. Zijn naam is Kees de Boer en o.a. bekend van de boeken Agent en Boef en verantwoordelijk voor de prachtige tekeningen in het bekroonde boek “maar eerst ving ik een monster”. We hebben een workshop gehad en ons eigen “monster” gecreëerd.
Samenwerken kun je niet zomaar. Dat moet je leren en regelmatig oefenen. Vandaag oefenen we dat gecombineerd met een schilderopdracht. Ze maken samen een vierluik. De opdracht was heel vrij, de kinderen moesten daarom eerst goed overleggen. Wat gaan we maken? De losse schilderijen moeten bij elkaar passen. Na het overleg kregen de kinderen verf
Wij vierden deze week het letterfeest, omdat de kinderen in groep 3 nu alle letters kennen. Vanaf kern 7 ligt het accent op verschillende woordtypen. Om te vieren dat groep 3 de letters kent hebben we vier verschillende spellen gedaan. Groep 4 was vooral de quizmaster, maar heeft ook leuk mee kunnen doen! We speelden:
In groep 5/6 hebben wij laatst blok 2 van rekenen afgerond met de lessen van het Rekenlab. Uniek voor de methode Pluspunt4 is het Rekenlab. In het Rekenlab werken de kinderen aan realistische reken-wiskundige uitdagingen, waarbij ze gebruikmaken van 21e-eeuwse vaardigheden. Deze komen natuurlijk later weer goed van pas. Het Rekenlab bestaat uit vier activerende
In de maand januari is groep 7/8 bezig met een project over constructies. Dit is een project georganiseerd door Technodiscovery New Park. De eerste 3 lessen worden op school gegeven en de laatste les is op het Zwitsalterrein. Inmiddels hebben we er 2 lessen opzitten. De eerste les hebben de kinderen geleerd wat een constructie
We konden gelukkig samen een heerlijk kerstontbijt hebben en zo toch een beetje kerst vieren voor de vakantie gaat beginnen! Iedereen was gekleed op zijn best. We hebben genoten van kerstmuziek, kerststol, lekkere broodjes en warme chocolademelk!
Wij zijn 2022 goed gestart met alle kinderen! Een ouder heeft voor de hele school oliebollen gebakken. Door de activiteiten commissie is drinken geregeld in passende glazen om mee te kunnen proosten. Wat boffen wij toch met zulke ouders. Op het nieuwe jaar!