Op de Bundel maken we gebruik van de methodiek Close reading. Deze methodiek stelt de tekst centraal. Dit wordt tijdens drie sessies gedaan. Elke sessie lezen we de tekst opnieuw, maar elke sessie met een ander doel. Bij Close reading bieden we verschillende soorten teksten aan. Zo lezen we de ene keer een informatieve tekst,
Elk jaar heeft groep 4 een voorstelling, namelijk Klas op de plank. Voor deze voorstelling bereidt de hele groep een toneelstuk voor. Dit jaar heeft groep 4 Pippi Langkous opgevoerd. Hier zijn de kinderen een aantal weken druk bezig mee geweest. We begonnen met het verdelen van de rollen. Na het verdelen van de rollen
Dit jaar was het thema bij de Kinderboekenweek ‘lekker eigenwijs’. In groep 8 hebben wij hier op verschillende manieren aandacht aan besteed. Het ontdekken van de kinderboeken die bij de Kinderboekenweek horen kon natuurlijk niet ontbreken. Zo hebben we kennisgemaakt met het boek Ghost, Offline en Struikmeisje. Dit waren ook de thematitels van deze kinderboekenweek.
Na de vakantie zijn de kinderen fris gestart in groep 5! In de eerste week zijn ze aan de slag gegaan met (nieuwe) vakken en lesdoelen. In groep 5 zijn er namelijk best een aantal dingen anders. Zo krijgen de kinderen les in verschillende zaakvakken, gaan ze dit jaar een boekbespreking en een spreekbeurt houden,
Deze maand zijn we met het taalthema van Staal in de fascinerende wereld van China gedoken. De kinderen zijn op ontdekkingstocht gegaan door te lezen over de rijke cultuur, geschiedenis en gebruiken van dit land. Deze lessen zijn te verdelen in de volgende categorieën: woordenschat, taal verkennen, spreken en luisteren en schrijven. Na 8 lessen zijn
In groep 6/7 zijn we op dit moment bezig met The Voice of Books. Kinderen mogen voor de klas gaan voorlezen. Alle anderen zitten dan met hun rug naar de voorlezer toe. Ze mogen omdraaien als ze het een mooi, leuk, spannend of interessant verhaal vinden! De kinderen hebben zelf ontdekt dat de manier van
Wij zijn op De Bundel erg gesteld op de leesmotivatie. We leren de kinderen dat boeken lezen ook erg leuk kan zijn. Natuurlijk is lezen goed voor je, maar plezier is ook belangrijk. Een van de leesmotivatie activiteiten is de leesbingo. Ieder jaar geven wij vóór de zomervakantie een leesbingo mee. Leerlingen mogen hieraan meedoen.
Op onze school hechten we veel waarde aan een goede samenwerking, zowel tussen leerlingen als met ouders. Samenwerking speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van kinderen. Door samen te werken, leren ze belangrijke vaardigheden zoals communiceren, problemen oplossen en respectvol omgaan met anderen. In de klas stimuleren we het samenwerken en hebben we in
Het schooljaar 2024/2025 is gezellig begonnen met een Beachparty! Na een drankje van de ‘bar’ begon het schooljaar echt. Zoals ieder schooljaar zijn de groepen gestart met de Goude Weken! Dat zijn weken waarin groepsvorming centraal staat. Een groep worden gebeurt natuurlijk niet automatisch. Onder leiding van de leerkracht wordt er gewerkt aan verschillende groepsdoelen.
Vanmorgen werd traditiegetrouw groep 8 de school uitgeveegd. Een paar jongste leerlingen gingen achter de oudste leerlingen aan met een bezem. De rest van de school stond als erehaag opgesteld. Er klonk een groot applaus voor de toppers van groep 8. Voor groep 8 is de vakantie begonnen. Wij wensen groep 8 een fantastische vakantie