Nieuws van kinderopvang Bloom

donderdag 29 februari 2024

Kiki is ziek.

Afgelopen weken hebben we het vooral gehad over “de zakdoek” en het plakken van pleisters.

De kinderen weten ondertussen het verschil tussen een stoffen zakdoek en een papieren zakdoek.

We hebben gezien en zelf geoefend dat de papieren zakdoek ook heel mooi kan vliegen in de lucht en de stoffen zakdoek valt gelijk weer naar beneden.

Even de neusjes snuiten en hop in de prullenbak! Het papieren zakdoekje gooi je weg in de prullenbak en de stoffen zakdoek moet je wassen in de wasmachine.

De grote kinderen hebben de zakdoeken in de wasmachine gedaan, even wachten en daarna netjes opgehangen op het wasrekje met wasknijpers.

Natuurlijk moesten we de zakdoeken ook strijken en weer opvouwen en netjes in de kast leggen.

Alle kinderen hebben ook allemaal hun eigen zakdoek mogen kleuren en deze kunnen ook echt thuis gebruikt worden.