Nieuws van kinderdagverblijf Bloom

donderdag 23 mei 2024

Moederdag.

Zondag 12 mei was het moederdag.

En om alle moeders in het zonnetje te zetten creëerden de meeste kinderen een prachtige onderzetter. De één nog mooier dan de ander!

Er werden ook mooie tekeningen en lieve brieven geschreven.

Het blijft elke keer weer genieten hoe lastig de jongste kinderen het vinden om niet te verklappen dat zij een presentje gemaakt hebben. “Ik vertel niet dat ik een cadeautje voor jou voor Moederdag in de tas heb mama”. Prachtig!

Waterballet.

Hoewel het nog lente is, lijkt het alsof de zomer al is begonnen. Want speelden de kinderen tot voor kort door alle regenval nog veel binnen en leek tien tellen in de rimboe bijna een vast onderdeel van de dag op de BSO te zijn, zo is dat de laatste 2 weken wel anders!

De temperatuur is lekker opgelopen. Reden genoeg voor ons om ter verkoeling zelf voor een plaatselijke ‘regenbui’ te zorgen.

De tuinslang werd meerdere malen uitgerold, de sproeier boven op het hek geplaatst en afkoelen maar! Wat een feest! Evenals het spelen met de watertafel van groep 1 en 2.

Door het enthousiasme in het spel moesten we deze wel enkele keren bijvullen….wonderbaarlijk!

In de BSO ruimte stonden sinds het najaar nog cocons van een vlinderproject. Tot ieders verbazing ontpopte zich er nog één tot een wonderschoon koolwitje. De vlinder werd door de kinderen bewonderd. Om de vlinder zijn vrijheid terug te geven hebben we het diertje, na luidkeels aftellen, de wijde wereld in laten vliegen. Op dit moment zijn er nog steeds cocons en wachten we geduldig af, in de hoop dat er nog meer cocons de gedaantewisseling zullen doormaken.

Meivakantie

In beide vakantieweken waren er veel kinderen op de BSO. Enorm gezellig! In deze weken hebben de kinderen ook weer van alles gedaan. Er werden binnen en buiten spelletjes gespeeld. Er was ruimte om creatief aan de slag te gaan, van verven, bouwen, vingerhaken en kleien tot lekker buiten spelen.

In de zandbak werden de meest smaakvolle zandtaartjes gebakken, er werd geklauterd in de toestellen en uiteraard werd er ook veel gebruik gemaakt van het veld om een balletje te trappen.

Ook waren er enkele uitstapjes samen met de kinderen. Gezellig samen aan de wandel naar speeltuintjes in de wijk en op bezoek bij de kinderboerderij.