Nieuws uit groep 4

vrijdag 7 juni 2024

Dinsdag 28 mei hadden we een gastles vanuit CODA. De gastles ging over het vakantielezen. De les werd geopend met een grote koffer die de gastdocent altijd meeneemt op reis. Maar soms hoef je niet weg te gaan om te reizen, maar kun je door te lezen naar andere plekken reizen.
De kinderen gaan dit ook de komende weken doen.
We hebben in de klas een landkaart hangen van alle plekken waar de kinderen, door te lezen, naar toe kunnen reizen. Zo kunnen de kinderen naar Griezelkust gaan, waar alles eng of spannend is. Of juist naar Lachland, een land waar alles grappig is. Zodra ze door een boek heen zijn gereisd, hangen de kinderen een sticker op bij het land waar ze naartoe zijn gereisd door te lezen.
Dinsdag 2 juli hebben we de afsluitende les, hier hebben we al veel zin in!

De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met de tafels oefenen. De tafels 1, 2, 3, 4, 5 en 10 hebben we al veel geoefend. Een aantal tafels hebben we ook al getoetst. Zodra de kinderen een tafel beheersen, dan wordt de tafel afgestreept op hun tafeldiploma. De kinderen werken hard en als ze zo doorgaan kennen ze al snel alle tafels!