Nieuws uit groep 4

donderdag 7 maart 2024

Juf Emma is in de week voor de voorjaarsvakantie bij ons in groep 4 gestart. Zij heeft een leuke kennismakingsactiviteit met de kinderen gedaan en is inmiddels ook al gestart met lesgeven. Een aantal van jullie hebben haar al gezien en gesproken. Zij stelt zichzelf in deze Bundeling nog verder aan u voor. We gaan er een fijn half jaar van maken samen, welkom juf Emma!

Wij doen met de hele school mee aan De Kunstweken, een bijzonder project Beeldende Vorming. Het doel is ieder kind op eigen niveau te inspireren tot het maken van een écht kunstwerk door hen kennis te laten maken met bijzondere kunstenaars. Groep 4 maakt kennis met: Keith Haring. Zij weten wie deze kunstenaar is en waar hij om bekend staat. Keith Haring tekende heel graag dansende mensen en dieren. Hij vond dat je door te dansen een feestje maakt van het leven. De kinderen weten ook waaraan je een schilderij van hem herkent. De kinderen zijn tijdens het maken van hun eigen kunstwerk bezig met kleurgebruik, schildertechniek, perspectief en compositie. We kunnen niet wachten onze eindresultaten straks te zien!

Daarnaast zijn wij deze week gestart met een rekencircuit. Het is een soort inloopmoment waarbij wij verschillende rekendoelen aanbieden. Er wordt ook een nieuw rekenspel uitgelegd. Het doel is dat zij deze in de volgende rekencircuits zelfstandig kunnen spelen. We zijn bezig met het automatiseren van verschillende rekenvaardigheden door middel van concreet materiaal, spellen en werkbladen. De kinderen wisselen elke dag door naar een volgend onderdeel. Na twee weken zullen er weer nieuwe doelen/activiteiten aangeboden worden. De kinderen zijn gemotiveerd en hebben het goed ontvangen. Wij hebben zin om dit de komende weken verder uit te bouwen en de kinderen hierin mee te nemen.