Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 7 maart 2024

Zoals jullie ongetwijfeld al gehoord hebben, zijn wij begonnen met werken in het thema Ruimtevaart. De woordenschat van de kinderen gaat als een raket! Zo leren zij o.a. wat een ster, een planeet, een komeet, een satelliet en een capsule is. In de klas is een raket gebouwd en een besturingskamer. De kinderen gebruiken de nieuw geleerde worden tijdens hun spel en laten de raket lanceren! Hierbij vliegen zij langs Mars, Saturnus, Neptunes en vele andere planeten. Bij de taallessen worden de letters v-e-r aangeboden met hun bijhorende klankgebaren. Met het rekenen worden er vele sterren geteld en gesplitst. Hoeveel sterren ziet astronaut 1 en hoeveel sterren ziet astronaut 2? En hoeveel sterren zijn dat dan samen? Ook dit thema besteden wij weer aandacht aan de fijne motoriek. Er worden raketten gevouwen, planeten getekend en het heelal wordt geverfd. Kortom, het thema is in volle gang! Komen jullie vrijdag 15 maart een kijkje nemen in de klas tijdens de inloop van 8.30-8.45u? Tot dan!