Kilometerlezen in groep 5/6

donderdag 23 mei 2024

In het begin van het schooljaar zijn de kinderen gestart met het kilometerlezen binnen Europa. Hierbij was elke gelezen bladzijde 1 kilometer waard. Zo hebben wij met onze kilometers onder andere Madrid en Stockholm bereikt. De kinderen vonden Europa wel leuk, maar wilden toch ook graag naar andere plekken op de wereld lezen… Daarom zijn wij nu begonnen met kilometerlezen all around the world!

Tijdens de vrij leesmomenten en de leesmomenten van de weektaak maken de kinderen leeskilometers. Deze kilometers worden elke dag bij elkaar opgeteld en opgeschreven. Zo zien de kinderen hoeveel kilometer wij nog moeten tot een bepaalde bestemming. Groep 5/6 doet dit niet alleen. We krijgen namelijk ook hulp van een aantal leerlingen uit groep 4 waar wij ontzettend blij mee zijn!

De kinderen hebben als eerste bestemming Marrakesh in Marokko gekozen om naartoe te lezen. Ondertussen hebben wij al 2044 km van de 3089 km gelezen. Wanneer de kinderen de bestemming bereikt hebben is het natuurlijk tijd voor een klein feestje. Wat we dan gaan doen is voor de kinderen nog een verassing. Wij gaan in ieder geval enthousiast verder met lezen!