Buitenspeeldag

donderdag 6 juni 2024

Op woensdagmiddag 12 juni is het Nationale Buitenspeeldag in Nederland. In diverse wijken in Apeldoorn zijn er gratis kinderactiviteiten voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Nieuw dit jaar is de locatie Marktplein!

Marktplein omgetoverd tot buitenspeelplein

De Nationale Buitenspeeldag vindt op diverse locaties in Apeldoorn plaats. Nieuw dit jaar is de locatie Marktplein, in het hart van de binnenstad. Een plein dat op woensdagmiddag 12 juni speciaal voor de kinderen is om lekker buiten te spelen! Geven jullie het door aan ouders en kinderen?

Programma

Op het Marktplein en onder de Markthal vinden diverse sport- en spelactiviteiten plaats, waaronder een pannaveld, stoepkrijten, Athletics Champ en het Nijntje Beweegplein. De activiteiten zijn geschikt voor kinderen van 2 t/m 12 jaar. Ook zijn de mascottes Binky van Kinderparadijs Malkenschoten en Champ van de Atletiekunie aanwezig. Leuk om samen met vriendjes en vriendinnetjes een middag vol plezier te beleven! Ook (groot)ouders en/of verzorgers zijn van harte welkom! De officiële start is om 14:30 uur en omdat het de eerste keer is op het Marktplein, wordt de opening verricht door wethouder Sunita Bihari. De activiteiten vinden plaats tussen 14:30 en 17:00 uur.

Side-event EK Beachvolleybal

De Buitenspeeldag op het Marktplein is een van de vele activiteiten in aanloop naar het EK beachvolleybal 2024. Apeldoorn is een van de drie speelsteden. Van dinsdag 13 t/m vrijdag 16 augustus wordt er op het Marktplein gestreden om de titel EK Beachvolleybal. Benieuwd naar het programma en welke side-events er nog meer zijn? Kijk dan op uit.inapeldoorn.nl/ek-beachvolleybal

De toegang tot de Buitenspeeldag Marktplein is geheel gratis.

poster Buitenspeeldag_