donderdag 23 mei 2024

Vorige week zijn we weer vol enthousiasme gestart na twee weken vakantie. Na een gezellige start met het ontdekken van de nieuwe plekken in de klas, zijn we weer aan het werk gegaan. Sinds vorige week zijn we begonnen met een dagtaak. Elke dag krijgen alle kinderen een eigen dagtaak. Op de dagtaak staat welke lessen er die dag zijn, maar ook welke opdrachten er gemaakt moeten worden. Als er een les of opdracht klaar is, dan vinken de kinderen dit af op de dagtaak. We zijn hier gezamenlijk mee begonnen en merken dat de kinderen het goed oppakken.

Ook zijn we gestart met het geven van de lessen Zo leer je kinderen lezen en spellen. Bij deze lessen oefenen we het lezen van woordrijtjes en teksten. We oefenen niet alleen met het nauwkeurig en correct lezen, maar ook met het lezen op snelheid. Het lezen doen we niet alleen klassikaal, maar ook in tweetallen of individueel. Tijdens deze lessen doet iedereen actief mee, wat erg goed is om te zien! De kinderen doen enorm hun best om goed te lezen en zichzelf te verbeteren.

Volgende week krijgen we de eerste gastles vanuit CODA over het vakantielezen. De tweede gastles volgt in juli. Tijdens de gastles zullen de kinderen ontdekken hoe je door boeken de wereld over kunt reizen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld naar Sportmanië, Avontureneiland of de Griezelkust lezen. Wij hebben er al veel zin in en zijn benieuwd waar iedereen naar toe gaat lezen en reizen!