Taal thema China.

donderdag 3 oktober 2024

Deze maand zijn we met het taalthema van Staal in de fascinerende wereld van China gedoken. De kinderen zijn op ontdekkingstocht gegaan door te lezen over de rijke cultuur, geschiedenis en gebruiken van dit land. Deze lessen zijn te verdelen in de volgende categorieën: woordenschat, taal verkennen, spreken en luisteren en schrijven. Na 8 lessen zijn we aan de slag gegaan met de eindopdracht: Maak een folder van een zelf samengestelde reis door China.

Toen dit klaar was hadden we een vakantiebeurs georganiseerd waarbij de leerlingen elkaar moesten overtuigen van hun reis. Ze gaven elkaar aandachtspunten (tips) en complimenten (tops).
Als afsluiting hebben we een heus drakenspel gespeeld.
Al deze activiteiten helpen hen niet alleen hun taalvaardigheid te verbeteren, maar ook om meer begrip en waardering te krijgen voor andere culturen.