Groep 8 op kamp.

woensdag 12 juni 2024

Afgelopen week is groep 8 op kamp geweest. We gingen naar Nationaal Kamp Hattem (www.nationaalkamp.nl) en we werden ondergedompeld in het thema: Fiësta de la Fiësta. In de Hattemse bossen hebben we eerst onze tenten opgezet. Daarna hebben we geluncht en de verjaardag van Fay gevierd. Vervolgens werden we in het Amfitheater verwacht. Daar werd het verhaal van de introductiefilm verder gespeeld en zongen we allerlei kampliedjes. Aan het eind van de middag hebben we samen gekookt, tafel gedekt, afgewassen etc. ’s Avonds stond er een soort vossenjacht op het programma.

De dagen waren ook gevuld met allerlei soorten spellen en gaaf toneelspel.

Op woensdag mochten de ouders (en leerkrachten) een kijkje komen nemen op het kampterrein. Het was erg leuk om te zien hoe trots de kinderen onze ‘gasten’ een rondleiding gaven. Op donderdag stond de sportdag centraal. Wij deden allemaal mee met de estafette wedstrijden. Daarnaast hadden we één trefbalteam en een half voetbalteam. Het voetbalteam werd gecombineerd met een andere school en daar werden direct vriendschappen gesloten.

Aan het eind van de middag speelde het trefbalteam de finale en hebben ze…GEWONNEN!

Vrijdags hebben we alles netjes opgeruimd en nadat we nog één keer in het Amfitheater hadden gezeten vertrokken we moe en voldaan naar huis.