Nieuws uit groep 7/8

donderdag 6 juni 2024

De laatste periode tot de zomervakantie is aangebroken. Een drukke tijd: een afwisseling tussen hard werken en gezellige activiteiten.
Zoals u in de vorige Bundeling heeft kunnen lezen stond voor groep 7 het praktische verkeersexamen op de planning. Donderdag 30 mei was het zover. De route was door een aantal geoefend en de andere kinderen moesten even extra goed op de bordjes letten. Goed nieuws: Alle leerlingen zijn ook hiervoor geslaagd! We zijn enorm trots op de kinderen die bijna allemaal foutloos de route hebben gefietst.
Afgelopen maandag zijn we vertrokken naar Nationaal Kamp Hattem. Voor het eerst in jaren gaat groep 8 van maandag t/m vrijdag op kamp. Even wennen voor kinderen, maar zeker ook voor ouders.
Het thema is : Fiesta de la Fiesta (Mexico) en geheel in stijl zijn we richting de Hattemse bossen vertrokken. De dagen zitten vol met toneelspel in het Amfitheater, spellen in het bos, gezelligheid in de tenten, eigen eten koken etc. Kortom, een week om nooit te vergeten!
Na deze kampweek gaan we weer verder met de voorbereidingen van onze musical: Vlam in de Pan.
De teksten moeten de leerlingen zoveel mogelijk uit het hoofd kennen, zodat er ook meer ruimte komt voor het toneelspel.  Verder gaan we aan de slag met het maken van de decors, rekwisieten verzamelen etc. Op vrijdag 5 juli zullen we optreden, voor zowel de kinderen van de school als de ouders van groep 7/8.
In de ochtenden werken we o.a. door aan rekenen, spelling, begrijpend lezen en taal. Groep 7 heeft de komende week ook nog een aantal Leerling In Beeld toetsen. De pre-adviezen worden door de leerkrachten in samenspraak met directie en de Kwaliteitsmedewerker (KC-er) gemaakt. De ouders én kinderen zijn via Parro uitgenodigd voor een gesprek hierover.